#Top 10: leukste dieren

Heyhoi lieve lezers!

Vandaag wil ik graag een #top 10 doen. We beginnen met iets standaards, namelijk dieren. Heel typerend, maar ik denk juist ook wel weer leuk. Het is maar net de opvulling en gedachte die je eraan geeft.

#10
Het dier dat bij mij op nummer 10 staat, is de olifant. Zelf lijkt me safari super tof. En olifanten, ja, ze zijn zo reusachtig, maar ook zo bijzonder eigenlijk. De huid is gewoon echt uit, met wat haar erop. Eigenlijk best speciaal. En die oren hebben ook een handige functie. Zo koelen zij hun lichaam af. En ook heb ik zeker respect voor deze dieren. Die grote benen, ik zou ze niet graag op mijn voet hebben willen staan.

#9
Op nummer 9 staat bij mij de ijsbeer. Zelf vind ik ijsberen erg leuk, ook omdat ik het interessant vind om te weten hoe ze eigenlijk wit zijn geworden. Dit ga ik nu niet uitleggen, maar is wel leuk om eens op te zoeken. Daarnaast hun veelzijdigheid spreekt mij aan en hun fluffy vacht. Het liefst zou ik ze willen knuffelen, maar ik heb me laten vertellen dat dat geen goed plan is.

#8
Een huisdier staat voor mij op nummer 8, namelijk een konijn. Konijnen vind ik hartstikke leuk. Op dit moment heb ik zelf een konijn en ik kan me eigenlijk geen moment herinneren dat ik geen konijn heb gehad. De één wat tammer dan de ander. Die ik nu heb ik niet tam, maar super lief en erg vrolijk. En als een konijn vrolijk is, word ik daar ook spontaan vrolijk van.

#7
De cheetah staat voor mij op nummer 7. De kracht en de snelheid van dit dier blijven mij verbazen. Ook de vacht vind ik erg leuk en zou het graag als huisdier willen hebben. Helaas vraagt dit dier iets meer dan alleen aandacht, dus helaas. Maar, ik blijf ze bewonderen!

#6
Het zal jullie wellicht verbazen, maar een paard staat op nummer 6 bij mij. Ja, ik ben dol op paarden, maar als ik uit alle dieren uit heel de wereld kon kiezen, staat hij niet op nummer 1 helaas. Maar, een paard, het is veelzijdig, verschillende karakters en het kan je beste vriend worden. Ze kunnen je actief houden, maar vraagt ook heel veel zorg en daarbij ook veel kosten.

#5
En nog een huisdier, de kat staat voor mij op nummer 5. Ze kunnen je beste maatjes zijn, je hebt over het algemeen bijna geen last van ze. Je kunt ermee knuffelen, op je schoot zitten (veel rassen dan) en gewoon het gespin maakt mij zo gelukkig. Deze hoort absoluut in mijn #top10.

#4
We naderen al snel nummer #1. Ook hier staat weer een huisdier, namelijk de hond. De hond is echt een gezinsdier. Je moet er wel veel tijd in steken, maar dan heb je ook echt een maatje.

We naderen de #top3!

#3
De tijger staat voor mij op nummertje #3. Het liefst zou ik hem willen knuffelen, maar dat kan niet. Maar die streepjes, de pootjes en het koppie. Ik vind het gewoon super schattig en tja, hij hoort gewoon in mijn #top10.

#2
Eerst wilde ik heel typerend de leeuw doen, maar de leeuw is niet voor mij een nummer #2. Daarnaast zou de mammoet en de dinosaurius T-Rex erin staan, maar ik heb ervoor gekozen om uitgestorven dieren niet te kiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de reuzenschildpad. Ik vind schildpadden zo mooi, maar vooral de reuzenschildpad. Ook door de geweldige film Finding Nemo is deze aan het licht gekomen. Ik weet niet precies, maar ik vind ze echt heel tof.

#1
Zonder twijfel staat de orka op deze plek. Vroeger was ik altijd vreselijke fan van de film Free Willy. Ik vond de film geweldig, voornamelijk vanwege de orka. Die orka heeft zoveel indruk gemaakt op mij. Maar ook die huid. Het lijkt net alsof het witte bij zijn hoofd zijn oog is. Maar, schijn bedriegt, het is zijn typerende huid. Ik vind deze dieren echt helemaal geweldig!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Laat vooral weten in een reactie wat jouw #top10 is van leukste dieren.

Liefs,
Nayomie

4 gedachtes over “#Top 10: leukste dieren

  1. Leuke lijst!! Bij mij staat toch het paard op nummer 1. Orka’s heb ik helaas nog nooit gezien in het wild.. lijkt me geweldig! Ik ben in zuid-afrika al heel wat dieren van deze lijst tegen gekomen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

