Een jaar geleden…MH17

Lieve lezers,

Ik had eigenlijk een blogbericht gepland voor vandaag. Had alles geschreven maar toen bedacht ik me dat het vandaag alweer een jaar geleden is dat er een tragische gebeurtenis plaatsvond.

We mogen niet vergeten dat het alweer een jaar geleden is dat MH17 neergestort is. Zo’n tragische gebeurtenis dat in het hoofd van ieder om ons heen blijft spelen. En nog zijn er nog talloze vragen waar men geen antwoord op kan geven. Waarom? Wie? Hoe? De verantwoordelijkheid die niemand op zich wilt nemen. Je bent immers een terrorist bij zo’n daad. Ik heb zelf tijdje terug al hele interessante documentaires gezien en ben eigenlijk vreselijk verbaasd. Zoveel leugens en bedrog dat er speelt. ‘Wij vliegen niet over dat gebied heen. Wij zijn absoluut veilig’ om vervolgens te zien dat zij met hun vliegtuigen gewoon achter de MH17 vlogen. Ik kan me daar gewoon niet over buigen. Geef je fout toe.

Hoorde toevallig gisteren dat Malaisian Airline nu de schuld krijgt van de ramp. Mogen we dan ook schuld schuiven naar die andere twee vliegmaatschappijen die er achter vlogen? Nee zeker. Maar wij kunnen niets doen dan zitten en afwachten.

Vandaag is een trieste dag. Een dag die we niet mogen vergeten. Hier gaat er een kaarsje branden.

Liefs,
Nayomie

Foto door mezelf

Geef een reactie

