No-go’s bij het dragen van foundation

Hoihoi!

Het leek me deze keer leuk om het eens over foundation te hebben. Het is soms een kunst om foundation te dragen lijkt het. En ik geef eerlijk toe, ik ben regelmatig hier in de mist gegaan en nog steeds gaat het nog niet vlekkeloos (en die mag je gerust letterlijk nemen 🙂 ). Lees hier de no-go’s bij het dragen van foundation.

Waar veel mensen de mist in gaan, is een verkeerde kleur. Zoals de header ook al laat zien, ik heb verschillende kleuren gehad en die ik nu gebruik is het ook nét niet, maar gelukkig niet zo rampzalig als vroeger. Ik realiseer me nu hoe erg ik voor schut heb gelopen. Het probleem is zodra je een verkeerde kleur hebt, dat dit opvalt en dit totaal niet matcht met je eigen huidskleur. Vaak zie je dan overal randjes waar je nog net je eigen huidskleur ziet. Kies dus verstandig. Test níet op je hand maar test wat en loop naar buiten. Kunstlicht wil de kleur nog wel eens vervalsen.

Laatst liep ik in de Action en daar zag ik iemand die dezelfde fout maakte als ik ook maakte. Wat ook écht niet kan is alleen je gezicht doen. Vaak zie je heel smooth nog een klein lijntje tot waar je foundation hebt gebruikt. Zeker als de kleur nét iets anders is dan je huid. Doe je hals ook voor een meer naturel effect.

Wat sommigen ook doen is een kleur kiezen zodat zij bruiner lijken. Doe dit níet want zoals bij punt 1 al staat, dit valt op en maakt het er niet mooier op.

Wat tegenwoordig ook helemaal in lijkt te zijn is een dikke plamuurgezicht. Ik zie ze overal. Mensen die laag na laag na laag op hun gezicht smeren. Je denkt er mooier op te worden, maar het wordt er niet naturel op. Als je het mooi wilt doen, hou je het naturel. Mensen vallen immers meer op mensen die zichzelf zijn, dan mensen die zich verschuilen achter een letterlijk masker.

Zoals op de header te zien is, heb ik 4 soorten kleuren. Aangezien de foto niet heel duidelijk is zal ik ze wat toelichten. Ik begin bij rechts aangezien dat mijn de eerste kleur is waar ik mee begon. Het was zomer dus ik dacht, laat ik een donkerder kleurtje doen. Lijk ik direct wat bruiner. Helaas was deze overduidelijk te donker en dacht ik een nieuw kleurtje te doen. Volgende kleur was gelig. Ik was dus totaal mezelf niet en het was absoluut niet te doen. Ik kreeg zelfs vragen of ik ziek was omdat ik er zo gelig uit zag. Daarna dacht ik een goede kleur te doen. Ik moet zeggen, hij was goed. Op de foto hier lijkt hij wat te donker maar hij is een stuk lichter. Deze was goed maar nog nét iets te donker. Tot slot de laatste, ik vond hem eigenlijk bijna perfect. Nog nét een klein beetje te donker maar als ik het goed uitsmeer is dat prima te doen. Heeft een kleine roze-achtige teint maar dat valt bij mij gelukkig niet zo erg op.

Ik ga nog een keer een blog doen waarin ik deze kleuren laat zien hoe ze op mijn gezicht staan maar aangezien ik nog steeds aan het herstellen ben van de operatie, komt dit dus een andere keer.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie!

Liefs,
Nayomie

Geef een reactie

