DIY: Levensgenieter

Heyhoi lieve lezers!

Ik hoop dat ik mensen met dit bericht kan inspireren zodat zij ook een levensgenieter kunnen worden. Althans, iemand die van bepaalde dingen kan gaan genieten in plaats van het negatieve van dingen zien.

Hierbij zal ik mijn verhaal vertellen. Op een zomerdag in 2015 zat ik op mijn bed te denken, goh… wat is de wereld mooi eigenlijk. Even voor de duidelijkheid, ik kan vrij weinig nog dus lig daarom nog veel op bed. Zodra ik volledig hersteld ben kan ik meer ondernemen. De zon scheen, de hond was vrolijk, konijn huppelde rond in het hok. Eigenlijk is de wereld ook heel mooi, alleen moet je dat zelf ook kunnen zien.

Iedere keer als ik bij het hok van het konijn ga zitten om hem wat aandacht te geven, wordt hij helemaal enthousiast. Heel vrolijk gaat Joey rondjes in het hok rennen, alsof hij me gemist heeft. Dat maakt mij altijd erg gelukkig en kan niet vaak genoeg zeggen ‘Wat een vrolijk konijn hé?’.
Een ander voorbeeld. Laats zag ik de gitaar weer in mijn kamer liggen (niet dat ik hem normaal niet zie) en het leek alsof die naar mij schreeuwde. Dat was het moment dat ik bedacht, laat ik eens gitaar gaan spelen. Muziek vind ik erg leuk en op YouTube staan vele tutorials waarbij je zo een liedje kunt leren. In één dag heb ik 2 liedjes geleerd en het maakt mij erg vrolijk als ik besef dat ik dat toch wel even zo geleerd heb. Mijn vigers denken er op dit moment even anders over maar dat trekt allemaal wel weer bij.
Het zijn toch de kleine dingen in het leven waarvan je moet beseffen dat dat ook hele mooie dingen kunnen zijn.

Tot zover mijn verhaal met voorbeelden. Nu is het aan jullie uiteraard.

– Pak een pen en papier
– Ga er op uit of blijf lekker in de open lucht zitten
– Kijk om je heen, zie wat er gebeurt
– Schrijf alle (kleine) dingen op waarvan jij denkt ‘goh, als ik er zo over na denk is dat best bijzonder’ of ‘goh, dat maakt mij wel vrolijk als ik dit zo zie’
– Bekijk je lijst opnieuw ’s avonds
– En tot slot, totaal niet onbelangrijk; besef dat jij je deze rust jezelf gegund hebt en je eens kunt stilstaan bij wat er om je heen gebeurt.

Dat was het alweer voor deze keer. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en vergeet niet; geniet van de kleine dingen in het leven.

Liefs,
Nayomie

Een gedachte over “DIY: Levensgenieter

Geef een reactie

