DIY: Milkshake maken

Heyhoi lezers!

Onlangs kreeg ik een leuke ingeving, maar ik dacht, is dat wel leuk? Ach, natuurlijk is het leuk. Een DIY is juist om het makkelijk te houden. Er zullen vast wel mensen zijn die het kennen, wellicht grotendeels, maar toch leuk om er eens een DIY van te maken. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Gisteren was het mooi weer en komende dagen is dit het nog steeds. De perfecte gelegenheid om eens een milkshake te maken. Helaas is de MC Donald niet in de buurt en is elders ook geen milkshakes te krijgen. Dus wat moet je dan? Zelf maken uiteraard! En dit kan zonder blender, mocht je geen blender hebben.

Wat heb je nodig?
* Roomijs (of een ijs dat al je voorkeur heeft qua smaak
* Melk
* Bak om te mixen
* Beker
* Lepel of mes, afhankelijk wat voor soort ijs je hebt
* Garde of blender
* Rietje
(* Eventueel bij roomijs, een smaakje, in dit geval gebruik ik vanillesuiker maar je kunt ook zelf een smaakje toevoegen door middel van een sapje of een sausje)

DSCI0223
Hier ontbreekt de garde, denk die er even bij.

Hier sneed ik een stuk van het ijs eraf en deed het in de maatbeker. Kan ook een gewone beker maar dit vind ik zelf gewoon erg handig. Aan dit ijs voeg je wat melk toe en je eventuele smaak. Dan is het een kwestie van roeren. Of zoals ik zei, je kunt het ook in de blender doen.
DSCI0224

Je blijft roeren, tot het een lekker drinkbaar mengsel wordt. In het begin kun je wat te weinig melk hebben toegevoegd maar naarmate je gaat roeren merk je vanzelf wel of er nog stukken ijs zijn waar je toch net wat meer melk bij moet doen of niet. Een beetje op eigen intuΓ―tie.

Als je dit gedaan hebt, ben je eigenlijk klaar! Schenk het over in een beker, stop je er een rietje in zodat je lekker kun drinken zoals een echte milkshake.
DSCI0225

En nu rest er niks anders dan gaan genieten!
DSCI0226

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden. Het is super makkelijk om te maken, iedereen kan dit, ook als koken je grootste ramp is. Dit is voor iedereen echt goed te doen en super makkelijk. Binnen 10 minuten heb jij een lekkere shake met jouw favoriete smaak. Je kunt natuurlijk ook wat stukjes fruit erin doen, maar dat kun je dan niet met een rietje drinken.

Laat me weten wat jullie van deze DIY vonden en of ik dit vaker moet doen.

Liefs,
Nayomie

13 gedachtes over “DIY: Milkshake maken

Geef een reactie

