Review: Catrice Luxury Nudes Soft Matt (02)

Heyhoi!

Allereerst, de foto’s zijn helaas niet mooi want mijn camera is eergisteren stuk gegaan. Althans, de oplader is plotseling oververhit geraakt en sindsdien kan ik geen foto’s meer overzetten en de camera niet meer opladen. Dus daar moet ik even achteraan gaan.

Toch wilde ik jullie met niks achterlaten dus wilde ik graag een review schrijven over de Catrice nagellak uit de collectie Luxuxry Nudes in de Soft Matt versie.
Matt vind ik wel iets hebben dus het leek me een leuk nagellakje. Uiteraard heb ik hem getest en wil ik jullie mijn mening er over geven.

20150901_204422
Zo ziet het potje eruit. Mooie glans als ik het zo zie. De kwast is wel een stuk dikker dan ik gewend was, maar ik kon ermee overweg min of meer dus een groot probleem was dat niet.

Nadat ik het erop had gedaan kreeg het een inderdaad een matt effect. Helaas beviel me dit niet dus ik heb er zelf nog een topcoat overheen gedaan. Ik zal natuurlijk ook gewoon reviewen ondanks mijn smaak over de gewone lak.

Mijn mening hierover, ik weet het persoonlijk niet zo. 1 laag was niet dekkend genoeg dus ik heb er 2 of 3 lagen van gemaakt voor een beter dekkende lak. Nadat ik het erop had gedaan werd het snel duidelijk dat ik hem stoffig vond. Ik weet niet zeker of hij afgeeft maar zodra ik er met mijn vingers overheen ga, geeft het een echt gevoel van afgeven. Daarnaast is het effect me net wat te dof. Het past me niet.
Omdat ik hem te dof vond en iets te vreemd van gevoel dus heb ik er een topcoat op gedaan die de lak wat flitsender maakt. Een lak van Max and more
20150901_204438

En hier zie je het verschil
20150901_204812
Wijsvinger is zonder topcoat, de rest met.

Uiteraard wil ik niet negatief worden hierover want hij heeft absoluut ook goede kanten. Hij droogt echt erg snel wat ik erg fijn vind. Dan heb je in elk geval geen last van bepaalde nagellak struggles. Ook de kleur vind ik erg mooi. Toch denk ik dat hij beter te combineren valt met een lakkende topcoat.

Hier al mijn plus en minpunten op een rij.

Positief:
– Mooie kleur
– Droogt snel
– Oogt chique

Negatief
– Erg mat
– Dekt niet geweldig in 1 laag
– Dikke kwast
– Vreemd poederig gevoel

Ondanks dit, wil het aantal negatieve punten, wil ik hem absoluut niet afraden. Voor elk puntje is wel een oplossing te vinden. Je kunt er altijd zelf nog een matte top coat erop doen om van het gevoel af te komen. Of gewoon een lak top coat. Daarnaast kun je het altijd dragen want het is niet opvallend en kan prima bij een zakelijk gesprek.

Hij is voor €2,89 te koop bij de Kruidvat.

Liefs,
Nayomie

3 gedachtes over “Review: Catrice Luxury Nudes Soft Matt (02)

Geef een reactie

