Frisdrank en suikers | Beauty

Hee allemaal!

Wellicht heb je het wel een keer gehoord, maar het is misschien ook wel eens handig om echt ervaringen ervan te horen. Dit gaat over het drinken van frisdrank en eten van veel suikers en het effect ervan op je lichaam. Hierin zoom ik specifiek in op de geur en zweet. Want…het is waar.
Ik zie het overal, jongens en meiden (ook vrouwen en mannen) die even snel een blikje Cola halen en drinken of even snel een blikje Energy halen omdat het je op dat moment even een boost geeft. Energy geeft je overigens maar slecht voor een korte tijd een boost en daarna zak je helemaal in. Been there, done that. Hele nacht doorgehaald voor een toets, volgende dag weer hetzelfde riedeltje. Ik dacht dat zo’n blikje me zou helpen, maar helaas, eventjes hielp het en daarna konden mensen mij slapend op school terugvinden. Anyways, daar ging dit artikel niet over, maar vond het wel even belangrijk om te melden haha.

Frisdrank bevat heel veel suiker. Suiker is een dikke substantie. Je kent vast ook wel het begrip trombose, bloedvaten slibben dicht en dit komt voornamelijk door rommel in je bloed. Ook suiker speelt hier een rol in. Om het heel scheikundig te maken, de formule van suiker is C12H22O11.
Je hoeft geen scheikunde te zijn om te zien dat dit een groot molecuul is (een groot scheikundig deeltje). Die getallen geven al aan dat het een groot deeltje is. Suiker zorgt er ook voor dat je poriën dichtslibben en je eigenlijk ook steeds meer vet krijgt. Suiker kan niet zomaar je lichaam weer uit omdat het zo’n dikke substantie is en je lichaam al voldoende energierijke stoffen heeft bij dagelijkse voedsel (waar ook al suiker in zit).

Het schijnt zelfs dat je huid er ook wat ouder op wordt. Nu heb ik daar geen ervaring mee aangezien ik zelf nog de 20 moet aantikken. Dit kan ik niet bevestigen, maar dat dit waar is, betwijfel ik niet.

Iedereen zweet wel eens op een dag, je hebt hard gesport of het is een warme dag. Het maakt niet uit wat we doen, we verliezen vocht en dat moet ook, want in dat vocht zitten zouten en die moeten je lichaam ook een keer verlaten. Een belangrijk punt is dat zweet niet stinkt. Wat stinkt zijn de bacteriën die op zweet gaan zitten. En waarom gaan bacteriën op zweet zitten? Omdat daar suiker te vinden is, dat is zoet en dat is een enorme bron voor bacteriën.

Al een geruime tijd ben ik gestopt met het drinken van Fanta, Coca Cola en alle frisdranken op een rij. Ook let ik absoluut op wat ik qua suiker naar binnen krijg, want dat beperk ik zeer. En het resultaat is dat de onaangename geur van mijn zweet enorm gedaald is. En mensen in mijn nabije omgeving die wel nog frisdrank drinken, merk ik al gauw dat hun zweetgeur erg onaangenaam is. Per dag hoef ik slechts 1 maal deodorant te spuiten omdat dat voor mij al voldoende is.

Dus, een aanrader, frisdrank is echt niet goed voor je, naast dat het je lichaam kapot maakt van binnen, is het voor je lichaam van de buitenkant ook niet fijn.

Liefs,
My

2 gedachtes over “Frisdrank en suikers | Beauty

Geef een reactie

