33 dagen ‘strijden’ tegen acne/puistjes | Beauty

Heyhoi!

Zoals jullie misschien weten ben ik ook één van de ‘gelukkigen’ die te maken heeft met oneffenheden. En daarom leek het mij leuk om echt te gaan strijden op een goede manier om deze oneffenheden en eventuele mee-eters tegen te gaan. Omdat het natuurlijk gezond moet blijven, zal ik het het voornamelijk op lichamelijke wijze uitvoeren. Ik zal dit in de periode vanaf morgen (29-10) tot en met 30 november. Daarin leek het me leuk om dan eens een weekoverzicht te doen om te kijken of het mij ook echt gelukt is. En hoe zal ik dat gaan doen? Lees hier verder.
Het schijnt dat talg blijft zitten door verstoppingen. Dat houdt in dat de transport niet soepel verloopt in je lichaam. Daarom ga ik het over een andere boeg gooien dan alleen maar producten op te smeren.
Ik denk dat zoiets ook in je leefstijl zit. Als je gezond bezig gaat met sport, voedsel etc dat het zal verminderen. Tenminste, dit is mijn hypothese. Om hier achter te komen, ga ik 33 dagen de ‘wetenschap’ in. Ik ga kijken of deze manier ook echt alles werkt. En, het leukste is, dat iedereen dit mee kan gaan doen.

Om te laten zien wat ik deze 33 dagen ga doen, maak ik een overzicht:

Voeding
* Elke dag minimaal 1 stuk fruit eten
* Minimaal 1.5 liter drinken
* Minimaal 3 broodjes eten
* Vermijd zo veel mogelijk vettige dingen

Verzorging
* Elke week kussensloop vervangen, hier blijft vuil in hangen
* ’s Ochtends en ’s avonds gezicht wassen en clearasil erop doen (clearsil tegen de roodheid, geen must, maar ik heb het idee dat het ergens werkt)
* 1 tot 2 x per week scrubben
* Bij make up dragen, goed eraf halen en goed wassen om nog de extra dingen eraf te halen
* Belangrijkste, afblijven, hoe leuk het er ook uit ziet om het weg te halen.

Beweging
* Elke dag wat aan lichaamsbeweging doen

Het is absoluut niet dat ik een slechte levensstijl heb, maar er zijn punten die absoluut mogen verbeteren zoals water drinken en afblijven.

Ik hoop dat jullie ook zo benieuwd zijn als ik om te kijken of dit ook echt werkt. 🙂

Xx

10 gedachtes over “33 dagen ‘strijden’ tegen acne/puistjes | Beauty

Geef een reactie

